logo

сиёсат

КАБИРӢ РАҲБАРИ ҲАМАИ МУСУЛМОНҲО ШУДАНИСТ?

Гирди номи падар чӣ мегардӣ,
Падари хеш бош агар мардӣ.
Мухотабам Муҳиддин Кабирист, раиси Ҳизби наҳзати исломии Тоҷикистон, ки аз надоштани инқилобҳои охири бархе аз кишварҳои исломӣ раҳбаре ба монанди Имом Хумайнӣ,  аcосгузори инқилоби исломии Эрон таассуф мехӯрад (сомонаи «Озодагон», 07.06.2014 ).
Мусаллам аст, ки раиси ҲНИТ инсони замони муосир ва бо донишҳои тозаи имрӯза мусаллаҳ аст, вале ба хотири мувофиқат бо тақозои сиёсати ҳизбӣ (ҳизбе, ки ғояҳои гардишу пасравӣ ба ҷаҳолати асрҳои қадимро ташвиқ мекунад) ва нишони тамаллуқ барои дарёфти дастгирии беруна, сари ҳар вақт чунин шиорҳои бепояро ироа медорад.
Аввалан, муқоисаи инқилобҳои кунунӣ бо инқилоби рухдодаи  сиюпанҷ соли пеш аз ҷиддият орист. Зеро он замон, ки худи Кабирӣ низ аллакай сиёҳу сафедро фарқ карда метавонист ва дар ёд дорад,  аз таҳаввулоте дар ин ё он гӯшаи дунё, ҳафтаю моҳҳо баъд дар қисмати дигари ҷаҳон хабардор мегаштанд.  Ҳоло бошад аз тавлиди кенгурубача дар Австралия ё ақди никоҳи ду мардина дар Аврупо, дақиқае пас тамоми ҷаҳон огоҳ мешавад.
«Ҳаводиси солҳои охири ҷаҳони Ислом, аз ҷумла таҳаввулоти Мисру Тунис, Либия, Яман ва Сурия бори дигар нишон дод, ки инқилобҳои мардумӣ наметавонанд, танҳо бо идора кардан ба натиҷае бирасанд, балки ниёз ба як раҳбаре доранд», - мегӯяд Муҳиддин Кабирӣ.
Номбурда худро ба нодонӣ мезанад ва гӯиё намедонад, ки ин таҳаввулот бо «инқилобҳои мардумӣ» иртиботе надоштанд. Аз хориҷ тарҳрезию раҳбарӣ шуданд ва тавассути технологияи муосир, аз тариқи  сомонаҳои иҷтимоӣ ва бо дасти гурӯҳҳои раҳгумзада амалӣ гардиданд. Тарҳрезон ба ҳадафи худ расиданд. Мақсад ноором кардани ин кишварҳо буду дар ҷангу ҷидоли дохилӣ  нигаҳ доштани онҳо. Ба ин васила, пеш аз ҳама, буҳрони ҳалокатбори иқтисодӣ аз сари Ғарб дур карда шуд. Бисёр мехостам, ки ҷаноби Кабирӣ бори дигар муфлисшавии бонкҳои бойтарини ИМА ва гирдиҳамоиҳои бо мушкилоти иқтисодию иҷтимоӣ вобастаи кишварҳои Иттиҳоди Аврупоро қабл аз «баҳор»-и арабӣ ба хотир орад. Инчунин эълонҳои ғарбро дар хусуси бастани ҳисобҳои бонкии расмию ғайрирасмии Мубораку Қаззофию дигар пешвоёни арабӣ ва аъзои хонадони онҳо дар бонкҳои «афшорӣ» ва «шаффофу ношаффоф»-и аврупоӣ. Куҷо шуданд он миллиардҳо? Ҳама медонанд (шояд ғайр аз Кабирӣ?). «Хизматона»-и воридкунандагони «озодӣ»-ю «демократия» ба кишварҳои арабӣ гаштанд. Ва ин «хизматпулӣ» солҳои дарозе боз ситонда хоҳад шуд, зеро аллакай тугмачаи қубури нафткаш дар дасти онҳост. Ана ҳамин аст натиҷаи «инқилобҳои мардумӣ»-е, ки Шумо, ҷаноби Кабирӣ, таассуфашонро мехӯред.
Раиси ҲНИТ баҳси назарияи гузашти замони раҳбарӣ ва расидани даврони мудирон ё идоракунандагонро пеш гузошта, фармудааст, ки «Фарқияти раҳбар аз идоракунанда дар он аст, ки раҳбари воқеии исломӣ маҳдуд ба миллат, мазҳаб ва ҷуғрофияи хосе набуда, балки мутааллиқ ба ҳамаи мусулмонҳо аст».
Намедонам Кабирӣ ин афсонаро дар куҷо хондааст? Куҷо дида бошад чунин раҳбареро? Кадом «раҳбареро мутааллиқ ба ҳамаи мусулмонҳо» медонад? Бо эҳтироме, ки нисбат ба марҳум Хумайнӣ дорам, медонам, ки ҳеҷ гоҳ «роҳбари мутааллиқи ҳамаи мусулмонҳо» набуд. Ҳатто дар худи Эрон. Кабирӣ метавонад (ҳарчанд, ки медонад) аз он миллионҳое пурсад, ки аз хоки Эрон «фирорӣ» гаштанд. Метавонад аз суннимазҳабоне, ки дар ин сарзамин зиндагӣ доранду 9 дарсади аҳолии кишварро ташкил мекунанд, мавқеи иҷтимоиашонро пурсон шавад.  Пас ӯ дар хусуси кадом «раҳбар» ва дар кадом давру замон гуфтанист?
Дар асри 11, Носири Хусрав аз якдигаркушии мусулмонҳо ончунон ба дод омад, ки ба мунозира бо Худованд пардохт:
Худоё рост гӯям фитна аз туст,
Вале аз тарс натвонам ҷаҳидан!
Дар асри 13 Ҳофизи бузургворро тобу тоқати назораи муқовиматҳои мазҳабӣ намонд ва ба хитоб омад, ки:
Ҷанги ҳафтоду ду миллат ҳамаро узр бинеҳ,
Чу надиданд ҳақиқат раҳи афсона заданд.
Дар асри 15 Абдураҳмони Ҷомӣ бо сангинтарин ҳақоратҳо омилони инсонкушро тавҳин кард: 
Гӯянд, ки Ҷомиё чӣ мазҳаб дорӣ?
Сад шукр, ки харсуннию сагшиъӣ наям.
Ҳамаи ишораҳои болоро дар асри 20 аллома Иқболи Лоҳурӣ ҷамъбаст намуда, ба хулоса омад, ки:
Мусулмон фоқамасту жандапӯш аст,
Зи ҷабраш Ҷабраил андар хурӯш аст.
Биё нақши дигар миллат бирезем,
Ки ин миллат ҷаҳонро бори дӯш аст.
Имрӯз мо дар асри 21 қарор дорем. Асре, ки мардуми соҳибмаърифату донишманд ба пешрафтҳои нанотехнологӣ расиданду ҳамон қабатҳои замину осмонро, ки мо дар бораашон афсонахонӣ дорем, илман мекушоянду фатҳ кардан доранд. Муллоҳои мазҳабию ҳизбию лоҳизбии мо бошанд, ҳамоно сари баҳси ришу ҷелаку сатру ангушти ишора ва фосилаи пойҳо аснои намоз муноқиша доранду мунозира. Ва мехоҳанд, ки наврасону ҷавонон низ идомадиҳандаи ин «амали солеҳ»-и онҳо бошанд. Шогирдонашон аллакай ҳосили боғи «мурид»-иро дар «размгоҳ»-ҳои Сурия чида истодаанд. Бо баҳои ҷони хеш. Фақат намедонанд, ки бо ваъдаи пули ғарб мусулмонкушӣ доранд. Барои Ғарб бошад, фарқе надорад. Манфиатҳояш ҳимоя шаванд бас. Намунаи ахирашро ҳафтаи пеш дидем. Интихоботи президентӣ дар Сурия барояш хандаовар асту  дар Украина қобили қабул. Ҳоҷат ба шарҳ нест.
Аз ин ҷост, ки пайдо кардани «раҳбаре мутааллиқ ба ҳамаи мусулмонҳо» орзуест, ки ҳаргиз ҷомаи амал ба бар нахоҳад кард. Бори дигар ва такроран гуфтаниам, ки вақте дар асри 21 моро бо ғояҳои давраи тавлиди Ислом пеш бурданӣ мешаванд, дигар чӣ метавон гуфт? Ин роҳ танҳо сӯйи ҷаҳолат асту торикӣ. Тамом, вассалом.
Агар Муҳиддин Кабирӣ дар симои худаш чунин раҳбареро мебинад, барномаҳояшро пешниҳод созад. Шояд мардумро (ва пайравони тамоми шохаҳои исломро, ки аз ниҳояти ҷаҳлу бесаводӣ ба наздики сад шоха расидаанд) қонеъ карда тавонад ва он гаҳ ману дигарон низ аз пасаш равона хоҳем шуд.
Дар ҳоли ҳозир бошад, дар даврае, ки ҷаҳон торафт дар торҳои партофтаи нақшаҳои глобалии абарқудратҳо печидан дорад, қарзи ҳар як фарди миллатпарасту ватандӯст яктост: роҳ надодани ғояҳо ва андешаҳои бегона ба ҳаёти сиёсӣ, иқтисодӣ ва иҷтимоии мо.
Мансури АКБАР


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 24.06.2014    №: 119    Мутолиа карданд: 867

14.12.2018


Масъалаи густариши ҳамкориҳо матраҳ гашт

Баргузории ҷаласаи Шӯро оид ба шарикии давлат ва бахши хусусӣ

Машварати сиёсии Тоҷикистону Олмон

Лукашенко: «Бозори Россия барои Беларус якумрӣ кифоят мекунад»

Вазири олмонӣ таҳримоти нави зиддирусиро нахост

Дар Сурия беш аз 30 ҳазор манзилро барқарор намуданд

Таҷлили 90-солагии нависандаи зиндаёд Чингиз Айтматов дар Қирғизистон

Ҷаҳон дар як сатр

Як вохӯрии муҳим

13.12.2018


Иштироки Азим Иброҳим дар Форуми ҳамкории Чин ва Осиёи Марказӣ

Шаҳри Душанбе бо музофоти Хайнан бародаршаҳр гардид

Вохӯрии Заробиддин Қосимӣ бо Абдулазиз ибни Абдулкарим ал-Исӣ

Мадуро вохӯриашро бо Путин таърихӣ унвон кард

Қазоқистон 50 номгӯи маҳсулотро ба содирот баровард

Дабири кулли СММ: «Лағви шартномаи Париж «худкушист»

Голикова: «Собиқадорони Ҷанги Бузурги Ватанӣ ҳамагӣ 1,4 миллион нафар мондаанд»

Дар Қирғизистон домоди қотил 20 сол зиндонӣ шуд

Ҷаҳон дар як сатр

12.12.2018


Мулоқоти Низомиддин Зоҳидӣ бо Лю Бин

Таҳкими ҳамкориҳо бо Бонки аврупоии таҷдид ва рушд

Таъсиси шӯрои рушди маориф

Қазоқистон калонтарин дар ИДМ неругоҳи барқи офтобиро ба кор даровард

Дар Қирғизистон ба волидони кӯдакони маъюб маош таъйин мекунанд

Чин ваъдаи кам кардани боҷ ба автомобилҳои амрикоиро баҷо меорад

Ҷаҳон дар як сатр

ГӮШТӢ. Тоҷикистон 6 медали тилло ба даст овард

РОҲ БА СӮИ ТОКИО. Ҷаласаи машваратӣ бо федератсияҳои варзишӣ

ХУҶАНД. Бунёди 5 иншооти нав

МУЪМИНОБОД. "Якарча" ба кор даромад

СММ: “Аз коррупсия иқтисоди ҷаҳонӣ соле 2,6 триллион доллар талаф медиҳад”

Дар Стокголм ҷоизаҳои Нобел барои соли 2018 супурда шуданд

Катрунгалос: «Муносиботи мо бо Россия самимитар гашт»

Дар Қазоқистон нархи яклухти барқ ва газро паст мекунанд

Ҷаҳон дар як сатр


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед