logo

фарҳанг

ҲУНАРПЕШАЕРО ЧУН Ӯ НАМЕШИНОСЕМ

Камтар одамон Убайдуллои Раҷабро аз наздик мешиносанд, аммо он гуна менависанд, сухан мегӯянд ва вонамуд мекунанд, ки ӯро нағз ва пурра медонанд. Албатта, дар ҳама қаламрави ҷумҳурӣ касеро намеёбӣ, ки бигӯяд, ман ӯро намешиносам. Ва, агар ҳам бар касе бигӯӣ, ки ӯро намешиносад, меранҷад, сахт меранҷад. Ба ту он гоҳ чун далел чанд намоишро ном мебарад, лаҳзаҳои зиёдеро аз онҳо ёдовар мешавад ва ҳатто пора-пора матнҳояшро низ мегӯяд. Дар охир ҳатман қайд мекунад, ки ӯро, бозияшро ба ҷону дил дӯст медорад ва ҳам муштоқи ҳар баромадаш ҳаст. Агар Худо кардаву бо ӯ ҳамсуҳбат шуда бошад, чунон бо муҳаббат аз он ёдовар мешавад, ки мегӯӣ: дар ҳама олам агар Убайдуллоро касе беҳтар мешиносад, ҳамин аст.

Оре, бо ӯ ифтихор мекунанд ва мегӯянд, ки дар як садсола ва ё чанд садсола Худо чунин ҳунарманди бузургу нотакрорро ато мекунад, мебахшад. Ва дуруст ҳам мегӯянд ва дуруст ҳам ифтихор менамоянд.
Дар ҳар мағоза, дар ҳар бозор, дар ҳар кӯча, дар ҳар хона агар ӯро бубинанд, ҳама орзу мекунанд, ки бо ӯ наздик бишаванд, сухан бигӯянд, бипурсанд. Ва, агар ба ин муродаш касе нарасад, ақаллан мехоҳад бубинад, бидонад, ки ӯ чӣ мехарад,  чӣ гуна мехарад, чӣ мегӯяд,  чӣ гуна мегӯяд. Пас аз он ин як вохӯриро дар ҳама ҷо ба наздикон, ба атрофиён ҳатман чун як кашфиёт ҳикоят мекунад.
Ман ҳам мепиндоштам, ки ӯро мешиносам, аз наздик мешиносам. Охир аксар намоишҳоеро, ки ӯ дар онҳо нақш офаридааст ва ё онҳоро навиштааст, дидаам, хондаам. Ба ҷуз ин аввали солҳои 80-уми асри гузашта бисёр аз муҳаррирон ва коргардонҳои Телевизиони Тоҷикистон зуд-зуд ба намоишҳо даъваташ менамуданд ва ман чун муҳаррир аз ҳузури ӯ, суҳбати ӯ, машқи ӯ, сабти ӯ, бозии ӯ баҳраҳо бардоштаам. Ва ҳам дидаам, ки чӣ гуна намоишҳоро қариб ба тамом аз нав мекард ва ба муаллифу муҳарриру коргардон бо ин навоварӣ ва бозии бисёр олиҷанобаш шуҳрат меовард. Ҳама аз ин хотир, дар гирдаш он замон парвона буданд. Аммо чун мақсад гузоштанд, ки дар борааш намоиш бикунанд, навиштани сенарияи онро ҳич кас ҷуръат накард ба уҳда бигирад, зеро дарёфта буданд, ки коре бас мушкил аст. Танҳо дар ҳамин ҳолат кас дарк мекунад, мефаҳмад, ки ҳанӯз ӯро намешинохтааст.
Театри «Оина» панҷсола мешуд. Лозим омад, ки ба ин хотир барои рӯзномаи «Ҷумҳурият» бо ӯ суҳбат бикунам. Ба чӣ хотир жанри суҳбатро интихоб кардам? Дар ин навъи жанр рӯзноманигор танҳо масъули пурсиш аст. Барои ман навиштани мақола дар бораи Убайдуллои Раҷаб ва театри ӯ басо мушкил буд. Охир чун суҳбат кардам, дарёфтам, ки бо ӯ суҳбат намудан ҳам осон нест. Ҳар кас дар пеши дониш, фаҳмиш, таҷриба, ҷаҳонбинии ӯ нотавонии худро баръало эҳсос менамояд ва ҳам зуд дармеёбад, ки қариб ҳама соҳаҳоро ба хубӣ медонад.
Матлаби «Ҳамчу оина агар пок шавем» дар арафаи 5 – солагии ин театр дар рӯзномаи «Ҷумҳурият» чоп шуд. Пас аз он матолиби дигар «Соҳиби бузургтарин неъмат» ва «Рӯ ба рӯ бо шумо» ба воситаи ин рӯзнома дастраси хонандагон ва ихлосмандонаш гардид. Ва ман рӯз аз рӯз дармеёфтам, ки мо ҳанӯз ин ҳунарманди нотакрорро нашинохтаем.
Ӯ ҳунармандест, ки ҳадаф дорад, ҳадафи муайян дорад ва он барои пешрафти ҷамъият, пешрафти ҳунар, пешрафти театр ҳаст.
Ӯ ҳунармандест, ки дилаш барои мардумаш, барои ганҷҳои бузурги фарҳангаш, барои кишвараш месӯзад ва барои пойдорию рушди он ҳама ҳастияшро бедареғ мебахшад.
Ӯ ҳунармандест, ки дар олами ҳунар ҳеҷ гоҳ қаноатро намедонад ва пайваста кӯшиш мекунад, ки қуллаҳои баланд ва нав ба наверо фатҳ бисозад.
Ӯ ҳунармандест, ки ҳеҷ гоҳ барои шуҳрат, барои унвон, барои маҳбубият, барои манфиат заҳмат накашидааст, баръакс ин ҳамаро барои пешрафти ҳунар ва театр бахшидааст.
Ӯ ҳунармандест, ки рисолати бузурги инсонӣ ва ҳунарӣ дорад ва онро хуб мешиносад. Ман ҳеҷ ҳунармандеро ҷуз ӯ намешиносам, ки пайваста бисӯзад ва бинависад ва бо фарёд бигӯяд: «Оламро танҳо зебоӣ аз вартаи марг мераҳонад. Оламро зебоӣ наҷот медиҳад». Оре, ӯ на танҳо месӯзаду менависаду мегӯяд, балки барои ҳифзи олам, ҳифзи зебоӣ ба ҷон мекӯшад ва барои ин  аз ҳеҷ заҳмату меҳнат рӯ наметобад.

Абдулқодири РАҲИМ,
«Ҷумҳурият»
 


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 23.05.2016    №: 98    Мутолиа карданд: 527

25.09.2018


Тавсеаи равобити байнипарлумонии Тоҷикистону Корея

Баргузории ҷамъомад оид ба пешгирии ҷинояткорӣ

Анҷоми марҳилаи якуми амалиёти «Кӯкнор-2018»

Гутерриш ба муборизаи фаъолтар алайҳи маводи мухаддир даъват сохт

Теъдоди қурбониёни садамаи киштӣ дар Танзания ба 225 нафар расид

Сеул барои дучандсозии теъдоди сайёҳон $640 миллион харҷ карданист

Фаронса қатораи дуошёнаи тезгард месозад

Ҷаҳон дар як сатр

Ҷом насиби кӣ мешавад?

19.09.2018


ТОҶИКИСТОН ВА ӮЗБЕКИСТОН. Аввалин тамринҳои муштараки низомӣ

Таъсиси 57 корхонаи нав

Намоиши дастовардҳо ба муносибати Рӯзи шаҳри Хуҷанд

Зуҳро Саидова – соҳиби шоҳҷоиза

Таҳаммул аз амалҳои террористӣ норавост

Баргузории ҳамоиши маъмурони роҳи оҳани кишварҳои СҲШ дар Ӯзбекистон

Дар Ироқ 27 ҳазор нафар аз об заҳролуд гашт

Тӯли 40 соли ислоҳот дар Чин ҷои кор 346 дарсад афзуд

Остона ҳамоиши ҳаштуми глобалии туризми шаҳриро пазироӣ мекунад

Ҷаҳон дар як сатр

18.09.2018


САМБО. Дурахши варзишгари навраси тоҷик дар Аврупо

Иди асал дар Душанбе

КӮЛОБ. Боз ду меҳмонхонаи нав ба истифода дода шуд

Ҷаҳон дар як сатр

ӮЗБЕКИСТОН. Оғози машқҳои низомии муштарак

Теъдоди қурбонии тӯфони «Мангхут» аз 60 нафар гузашт

Дифои Вазорати ҳуқуқи инсони Покистон аз ҳуқуқи занҳо

Таҳсили фосилавӣ ба ҳар хонандаи ҷопонӣ дастрас шуд

Дар Остона ба хариди партов шурӯъ карданд

17.09.2018


НОҲИЯИ РӮШОН. Сарҳадбонон соҳиби бинои наву замонавӣ шуданд

Баргузории фестивали шаҳрии эҷодиёти кӯдакон

“КӮКНОР-2018”. Мусодираи беш аз 550 килограмм маводи нашъаовар дар Хатлон

ФУТБОЛ. "Хуҷанд" ба пеш баромад

11.09.2018


ДУШАНБЕ МИЗБОНИ СОҲИБКОРОНИ ҶАҲОН

ДЕВАШТИЧ. БУНЁДКОРИҲОИ НОҲИЯ НАМУНАИ ИБРАТАНД


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед