logo

сиёсат

ПАРЧАМ РАМЗИ МАВҶУДИЯТ АСТ

Нияти боздид аз боғи Парчами давлатӣ маро ба даромадгоҳи он овард.  Ин боғ аз ҷониби хиёбони Исмоили Сомонӣ, аз пиёдарави шафати Осорхонаи миллӣ, дар майдони бузурге, ки бо Қасри миллат ва онсӯтар бо Нишони давлатии Тоҷикистон мепайвандад, дар ин ҳамвории кушоду зебо, дар зери осмони нилгуни кишвар доман густурдааст. Тавассути зинапояҳое, ки аз шафати роҳи пиёдарав ба боло, ба дарвозаи боғи Парчами миллӣ боло мебарорад, қадам мезанам ва як эҳсоси мутантан маро фаро мегирад, шояд  ин аз дидори боғи муҳташаму нозанине бошад, ки дар он чандин муқаддасоти Ватани азизи ман: Қасри миллат, Нишони давлатӣ ва Парчами муқаддаси Тоҷикистон сарафрозӣ мекунанд. Ин эҳсосот дар ман як ифтихор, як меҳри ватандӯстӣ, муҳаббати Тоҷикистони  азизро бармеангезад.
Воқеан, боиси ифтихор аст, ки дар як муддати кӯтоҳ чунин гӯшаи биҳиштосои сабзу хуррам, ки имрӯз маҳзари ишқу муҳаббати ватанпарастон аст, аз муҳаббати мардум ва Пешвои миллат бунёд гардид. Мисли ин ки дар ин боғ на ин гиёҳу гулҳо, на  дарахтони зебо, на ин муҷассамаҳои рамзиву гӯшаҳои хуррам, балки  ишқу муҳаббати Ватан шукуфону сарсабз гардидаву аз табассуму хандаи гулҳои ин боғ ҷавонони хуштолеи мо шодрӯҳу хандонанд, дар қомати ҳар дарахт қомати устувори ҷавонӣ ва бовару эътимоду эътиқод сабзидааст.
Боғи Парчам аз вурудгоҳ то ҳама паҳно, то ҳама гӯшаҳои он бо завқи баланд, ҳунармандона, бо камоли зебоишиносиву зебоипарастӣ бунёд ёфтааст.  Воқеан, боғи Парчами миллӣ он қадар хуҷастагиҳову зебоиҳои дилпазире дорад, ки имрӯзҳо яке аз мавзеъҳои писандидаву дӯстдоштаи мардуми мо мебошад.
Дар боғи Парчам хуҷастагиҳои зиёд шуморо интизоранд. Ҳузури Осорхонаи миллӣ ва боздид аз он бар ин хуҷастагиҳо зам мешавад. Дар даромадгоҳи боғ чашми шумо ба  саворае меафтад, ки муҷассамаи  Яъқуби Саффоррист - тоҷики сарфарозе, ки савори асп таҷассум ёфтааст (вафоташ. соли 879). Ӯ асосгузори давлати Саффориён дар Хуросон буд.  Бояд гуфт, ки дар ин боғ муҷассамаи онҳое гузошта шудааст, ки насабу миллаташон тоҷик аст. Баъдан дар боғ шумо пайи ҳам чунин муҷассамаҳоеро, ки шахсиятҳои шоистаи таърихи миллати моро  муаррифӣ мекунанд, вомехӯред.
Яке аз хуҷастагиҳои боғи Парчам боз дар он аст, ки маҳзари беҳтарин гулҳову дарахтони дунёст. Дар ин ҷо бо намунаҳои нодиртарини гулу гиёҳ, нахлу дарахтон, ки аз тамоми гӯшаҳои дунё бевосита худи Сарвари давлати тоҷикон овардаанд ва чанде аз онҳоро худашон шинондаанд, вомехӯрем. Воқеан, боғи Парчами миллӣ ва ин маҷмаа дар якҷоягӣ бо Қасри миллату боғу гулзори шафати он, Нишони давлатӣ намунаи беназир ва дилписанди боғҳои ҷаҳон аст, ки бо завқи хосса нишондаву парвариш дода шудааст.
Дар боғи Парчами миллӣ завқи шумо, рӯҳи шумо аз тамоми ин ҳама шукуфоиву сарсабзиҳо ва муҳити фарҳангпарвар ва хуҷастагиҳои зиёди дигар неруи тоза меёбад, болида мегардад. Яке аз хуҷастагиҳои дигари табиати мо накҳату шаббода ва таровати обҳои зулоли ин боғ низ дар ёд монданист. Кӯли паҳновари оби мусаффо ва фаввораҳои маҷмаа ба чашм нур бахшида, дилу рӯҳи касро болида месозад.
Бояд гуфт, ки бунёди ин боғ ва ин маҷмаа бе иштироку завқи баланди Сарвари кишвари мо нест. Пешвои табиатдӯсти мо, ки  дар оғози шурӯъ кардан ба кори сарварии худ, ҳанӯз дар он рӯзгори вазнин, ки мардум дар ғами нону ғами ҷон буданд,  онҳоро ба сарсабзу гулзоркунии кишвар, ба ниҳолшинонӣ даъват кардаву худ аз аввалинҳо ин иқдомро амалӣ намуда буданд. Дар он замони бисёр вазнини ноумедиҳо рӯ овардан ба сарсабзиву ниҳолшинониву гулкорӣ, агар аввалан, аз завқи зебопарастии ӯ дарак медод, баъдан, ин иқдом аз он ҷиҳат оқилона буд, ки рӯ овардан ба шукуфоиву сарсабзӣ, ба ободӣ ба мардум ҳам умед ва ҳам неруи рӯҳониву бовар бахшида, завқашонро мепарварад. 
Рӯзона ва хусусан бегоҳ боғи Парчами миллӣ ҳамеша серодам аст. Боғ нафақат ҷойи сайру саёҳати сокинони пойтахт аст, балки бисёре аз меҳмонони хориҷӣ сайру саёҳати онро дӯст медоранд. Ба ин боғ аз ноҳияҳои гирду атрофи пойтахт ва аслан аз тамоми гӯшаҳои кишвар марду зан  ба тамошо меоянд. Ман ба худ андешидам, ки оё ҷозибаи ин боғ фақат дар шаҳомату зебоии он аст? Мо, ки боғҳои зиёди дигаре ҳам дорем, аммо чаро мардум бештар ба ин ҷо меоянд, ба боғи Парчам? Ва дарк кардам, ки ин ҷозибаи Парчами миллии мост. Парчаме, ки пирӯзӣ, рамзи сарбаландӣ, ифтихор аз озодиву истиқлолият ва ваҳдати халқамон аст. Миллате, ки аз аввалин парчамдорони дунё будааст ва нахустин Парчами худ-ро ҳазорон сол пеш чун Парчами адлу дод баланд афрохта, ҳамеша муқаддас доштааст, имрӯз дар замони пирӯзии истиқлолияти худ даҳчанд бештар ба он арҷгузорӣ мекунад. Ҷозибаи ин Парчами миллист, ки хурду бузургро ба ин ҷо мехонад, дар онҳо ифтихори миллӣ ва муҳаббату садоқати Ватанро бармеангезад.
Мо - тоҷикони  соҳибистиқлол метавонем, дар хусуси парчамдории гузаштагони худ бо ифтихору  сарбаландӣ сухан гӯем, зеро ҷои чунин ифтихор ҳаст. Аввал ин, ки парчами нахустини мо бо номи адолату ҳақиқат боло шуда, дувум ин, ки ин парчам аз байни мардум, аз издиҳоми халқ баромадааст ва пешбанди чармини Коваи оҳангар будааст, ки баъдан ба парчами давлатдории шоҳони каёнӣ ва дигар сулолаҳои давлатдории мо табдил ёфтааст. Мавриди ҷолиби дигар ин аст, ки матои Парчами миллии мо дар он замонҳои гузашта аз пӯсти шер ё паланг, яъне тавонотарин ҳайвонот сохта мешудааст, ки ин ҳам рамзи хосса дошта, гувоҳи арҷгузории баланди гузаштагони мо ба парчами хеш аст. Яъне, ин Парчам бояд ҳам қавӣ бошад ва ҳам рамзи қудрат ва тавоноӣ.
Сарвари кишвари мо, Ҳукумати Тоҷикистон, фарзандони шарифу шоиставу ҷоннисори он тавонистанд миллати моро дар зери ин Парчами муқаддаси  миллӣ ҷамъ оранд. Ҷозибаи Парчами миллӣ моро пайваста ба сӯи худ мекашад, баландии он моро вомедорад, сари худро баланд бардорем. Ва то даме, ки Парчами миллӣ дар фазои Тоҷикистони соҳибистиқлол парфишон аст, миллати мо ҳамеша дар зери он тифоқу сарҷамъ ва бо баландтарин эҳсоси ватандорӣ  бо ҳам хоҳад буд.
Камол НАСРУЛЛО,
Шоири халқии Тоҷикистон


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 27.11.2017    №: 243    Мутолиа карданд: 833

19.09.2018


ТОҶИКИСТОН ВА ӮЗБЕКИСТОН. Аввалин тамринҳои муштараки низомӣ

Таъсиси 57 корхонаи нав

Намоиши дастовардҳо ба муносибати Рӯзи шаҳри Хуҷанд

Зуҳро Саидова – соҳиби шоҳҷоиза

Таҳаммул аз амалҳои террористӣ норавост

Баргузории ҳамоиши маъмурони роҳи оҳани кишварҳои СҲШ дар Ӯзбекистон

Дар Ироқ 27 ҳазор нафар аз об заҳролуд гашт

Тӯли 40 соли ислоҳот дар Чин ҷои кор 346 дарсад афзуд

Остона ҳамоиши ҳаштуми глобалии туризми шаҳриро пазироӣ мекунад

Ҷаҳон дар як сатр

18.09.2018


САМБО. Дурахши варзишгари навраси тоҷик дар Аврупо

Иди асал дар Душанбе

КӮЛОБ. Боз ду меҳмонхонаи нав ба истифода дода шуд

Ҷаҳон дар як сатр

ӮЗБЕКИСТОН. Оғози машқҳои низомии муштарак

Теъдоди қурбонии тӯфони «Мангхут» аз 60 нафар гузашт

Дифои Вазорати ҳуқуқи инсони Покистон аз ҳуқуқи занҳо

Таҳсили фосилавӣ ба ҳар хонандаи ҷопонӣ дастрас шуд

Дар Остона ба хариди партов шурӯъ карданд

17.09.2018


НОҲИЯИ РӮШОН. Сарҳадбонон соҳиби бинои наву замонавӣ шуданд

Баргузории фестивали шаҳрии эҷодиёти кӯдакон

“КӮКНОР-2018”. Мусодираи беш аз 550 килограмм маводи нашъаовар дар Хатлон

ФУТБОЛ. "Хуҷанд" ба пеш баромад

11.09.2018


ДУШАНБЕ МИЗБОНИ СОҲИБКОРОНИ ҶАҲОН

ДЕВАШТИЧ. БУНЁДКОРИҲОИ НОҲИЯ НАМУНАИ ИБРАТАНД

МАРЗ. Боздошти қочоқбарон

КӮЛОБ. ИФТИТОҲИ БОҒЧАИ НАВ

05.09.2018


БӮСТОН. Бунёди чор иншооти нав

ФУТБОЛ. Дар Тоҷикистон мусобиқаҳои байналмилалӣ доир мегарданд

Ориф Алвӣ 13-умин президенти Покистон интихоб гашт

Дар Арабистони Саудӣ барои маводи тахрибӣ дар интернет зиндонӣ мекунанд

Дар Гуҷарат сохтмони баландтарин ҳайкали дунё анҷом меёбад

Ҳиндустон барномаи нави кайҳониро амалӣ месозад

04.09.2018


Боздиди Сарвазири мамлакат аз иншооти гармидиҳии шаҳри Душанбе


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед